sobota, 3 stycznia 2015

3.01. - Najświętszego Imienia Jezus - wspomnienie dowolne


Imię Jezus w Nowym Testamencie


Imię Jezus gr. Iesous hebr. Yesua , skracane do Yesu oznacza Jahwe zbawia. Imieniem tym nazwał poczynające się dzieciątko archanioł Gabriel: Lk 1:31 BT „Oto poczniesz i porodzisz Syna, któremu nadasz imię Jezus.” Imię to oznaczało obecność zbawiającego Boga w osobie Jezusa:

J 3:18 BT „Kto wierzy w Niego, nie podlega potępieniu; a kto nie wierzy, już został potępiony, bo nie uwierzył w imię Jednorodzonego Syna Bożego.”
Dz 4:12 BT „I nie ma w żadnym innym zbawienia, gdyż nie dano ludziom pod niebem żadnego innego imienia, w którym moglibyśmy być zbawieni.”

Dzięki wzywaniu Imienia Jezus Apostołowie dokonywali cudów, wypędzali demony.

Mk 16:17 BT „Tym zaś, którzy uwierzą, te znaki towarzyszyć będą: w imię moje złe duchy będą wyrzucać, nowymi językami mówić będą;”
Dz 3:6 BT „Nie mam srebra ani złota – powiedział Piotr – ale co mam, to ci daję: W imię Jezusa Chrystusa Nazarejczyka, chodź!”
Dz 16:18 BT „Czyniła to przez wiele dni, aż Paweł mając dość tego, odwrócił się i powiedział do ducha: Rozkazuję ci w imię Jezusa Chrystusa, abyś z niej wyszedł. I w tejże chwili wyszedł.”

Sam Zbawiciel zapewnia, że prośby zanoszone w Jego Imię będą wysłuchane :

J 15:16 BT „Nie wyście Mnie wybrali, ale Ja was wybrałem i przeznaczyłem was na to, abyście szli i owoc przynosili, i by owoc wasz trwał – aby wszystko dał wam Ojciec, o cokolwiek Go poprosicie w imię moje.”

Pełna moc Imienia Jezus objawiła się po Uwielbieniu Syna Bożego:

Flp 2:9-11 BT „Dlatego też Bóg Go nad wszystko wywyższył i darował Mu imię ponad wszelkie imię,(10) aby na imię Jezusa zgięło się każde kolano istot niebieskich i ziemskich i podziemnych.(11) I aby wszelki język wyznał, że Jezus Chrystus jest PANEM – ku chwale Boga Ojca.”

czytaj całość -->  http://osuch.sj.deon.pl/2014/01/03/imie-jezus/

Złota Strzała --> http://potrzebaserca.blogspot.com/2014/12/zota-strzaa.html

Litania do Najświętszego Imienia Jezus --> http://brewiarz.pl/appendix/modlitwy/nij.php3
Jezus, Najwyższe Imię
nasz Zbawiciel, Książę Pokoju
Emmanuel - Bóg jest z nami
Odkupiciel, Słowo Żywota

Święty Bóg, Mesjasz Prawdziwy
Jedyny Ojca Syn Umiłowany
zgładził grzech Baranek na wieki
królów Król i panów Pan 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz