środa, 25 marca 2015

25 marca - Uroczystość Zwiastowania Pańskiego

Uroczystość Zwiastowania jest świętem Chrystusa i Maryi. Jest świętem Chrystusa, bo oto równo dziewięć miesięcy przed pamiątką Jego narodzin wspominamy chwilę Jego Wcielenia, poczęcia z Ducha Świętego. Jest świętem Maryi, bo mówiąc Bogu swoje „tak”, staje się Ona Jego Matką.
W dniu dzisiejszym Kościół przeżywa Dzień Świętości Życia związany z dziełem Duchowej Adopcji Dziecka Poczętego.

Służebnica Pańska
"Oto ja, służebnica Pańska" - odpowiada Matka Boska.
Polski przekład, wprowadzając zaimek "ja" (chociaż w języku polskim zaimek ten można często pomijać), tak jakby podkreślał to, że Matka Boska, powołana przez Boga, pomyślała o samej sobie.
Zwykle w chwili, kiedy nas wyróżniają, przede wszystkim myślimy o sobie - uważamy, że jesteśmy niegodni, że nie potrafimy spełnić powierzonego nam zadania.
Po łacinie czytamy: "Ecce ancilla Domini" - bez zaimka "ego", to znaczy: "ja". Tak jest również w innych przekładach.
Kiedy Matka Boska zostaje powołana, odpowiada: "Służebnica Pańska" - w pokorze widzi siebie tylko jako jedną ze służebnic.
Dalsze słowa Matki Bożej: "Niech mi się stanie według słowa twego" - można rozumieć: "Czyń ze mną, co chcesz".
Nawet wtedy, gdy już mówi o sobie - widzi tylko Boga, który chce się posłużyć służebnicą.

ks. Jan Twardowski, Wszędy pełno Ciebie, s.31

(kerygma.pl)

Tak! niech mi się stanie!
Tak! mówię Woli Twojej, Panie!
Tak! według Twego Słowa!
Tak! by ujrzał Ciebie świat!



Jestem Niepokalane Poczęcie
Jestem Matką wszego stworzenia
I z wszystkich niewiast wybrana
Na Oblubienicę Najwyższego Pana


Dziecko moje, módl się o to proszę
By ta miłość, którą w sercu noszę
Mogła rozlać się na świat obficie
By odmieniła ludzkie życie, 
Powiedz tak jak ja:

Tak, niech mi się stanie
Tak, mówię woli Twojej Panie,
Tak, według Twego Słowa
Tak, by ujrzał Ciebie świat.

Tak, niech mi się stanie
Tak, mówię woli Twojej Panie,
Tak, według Twego Słowa
Tak, by ujrzał Ciebie świat!

Jesteś Niepokalane Poczęcie
Jesteś Matką wszego stworzenia
I z wszystkich niewiast wybrana
Na Oblubienicę Najwyższego Pana

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz