piątek, 6 marca 2015

Zegar Męki Pańskiej

Zegar Męki Pańskiej zamyka w sobie niezliczone skarby na życie wieczne.
     Ważną rzeczą jest utrwalić sobie w pamięci wszystkie godziny, tak, aby w każdej wolnej chwili dusza przenosiła się do Stóp Pana Jezusa w tabernakulum, wspominała Jego cierpienia poniesione z miłości dla nas w czasie tej godziny, wyrażając Mu swą wdzięczność krótkimi słowami i wzywała Jego pomocy. Można swoje cierpienia łączyć z cierpieniami Pana Jezusa i ofiarować je Bogu Ojcu w intencji nawrócenia grzeszników. O, jak wielkie skarby zasług można zebrać i jak wiele pociechy przynieść zbolałemu Sercu Zbawiciela! Osoby, którym trudno pamiętać o wszystkich godzinach, mogą np.: wieczorem ofiarować wszystkie godziny nocne, a rano wszystkie godziny dnia. W ten sposób cały dzień będzie uświęcony zjednoczeniem z drogocennymi zasługami Chrystusa Pana.
     Pan Jezus do św. Małgorzaty Marii Alacoque: "Boleśniej odczuwam niewdzięczność niż wszystko co wycierpiałem w czasie Męki. Gdyby ludzie odpłacali mi miłością, wszystko co uczyniłem dla nich małym by mi się wydawało i byłbym gotów jeszcze więcej cierpieć, gdyby to było możliwe. Ale na wszystkie moje starania, aby uczynić im dobrze, odpowiadają tylko oziębłością i odtrącają Mnie." 
     Zbliżmy się do Jezusa i usiłujmy Go pocieszyć, a będzie to skuteczny sposób spłacenia naszych długów wobec Jego sprawiedliwości. Uwielbiajmy Ojca Przedwiecznego ustawicznym ofiarowaniem Mu Jego Boskiego Syna, wzbogacimy duszę nieskończonymi zasługami i wyprosimy miłosierdzie dla grzeszników.

Ofiarowanie Godziny: 

Ojcze Przedwieczny ofiaruję Ci wszystkie zadośćuczynienia Pana Jezusa tej godziny tak pełnej zasług, w której wspominam Jego (wymienić tajemnicę Męki wyznaczoną na tę godzinę).
   Jednoczę się z wszystkimi intencjami Jego Najświętszego Serca i pragnę, aby wszystkie sprawy moje były kierowane przez Niego i z Nim na większą Jego chwałę.
   O Maryjo, Matko moja, najdoskonalej miłująca Jezusa Ukrzyżowanego, naucz mnie jednoczyć się z Nim w tej godzinie.


Godziny Męki Pana Jezusa
Pamięć medytacyjna i modlitewna
o cierpieniach Zbawiciela świata

Przed północą

Godz. 19.00 Jezus umywa nogi uczniom.
"Potem nalał wody do miednicy. I zaczął umywać uczniom nogi i ocierać prześcieradłem ..." (J 13, 5)

Godz. 20.00 Ustanowienie Eucharystii.
"... Bierzcie i jedzcie, to jest Ciało Moje" (Mt 26, 26)

Godz. 21.00 Jezus udaje się do Ogrodu Oliwnego.
"... Wtedy rzekł do nich: <<Smutna jest moja Dusza aż do śmierci; zostańcie tu i czuwajcie ze Mną>>" (Mt 26, 38)

Godz. 22.00 Modlitwa w Ogrodzie Oliwnym.
"Upadł na twarz i modlił się tymi słowami: <<Ojcze mój, jeśli to możliwe,  niech mnie ominie ten kielich. Wszakże nie jak Ja chcę, ale jak Ty>>" (Mt 26, 39)

Godz. 23.00 Krwawy pot.
"... pot był jak gęste krople Krwi, sączące się na ziemię" (Łk 22, 44)

Godz. 24.00 z Judaszem.
"Jezus mu rzekł: <<Judaszu, pocałunkiem wydajesz Syna Człowieczego?>>" (Łk 22, 48)

Po północy

Godz. 1.00 Pojmanie Jezusa.
"... Wtedy podeszli, rzucili się na Jezusa i pochwycili Go" (Mt 26, 50)

Godz. 2.00 Pokuta Piotra.
"Wspomniał Piotr na słowo Jezusa. ... Wyszedł na zewnątrz i gorzko zapłakał" (Mt 26, 75)

Godz. 3.00 Jezus doświadcza zniewag.
"...Pluli na Niego, brali trzcinę i bili Go po Głowie" ( Mt 27, 30)

Godz. 4.00 Jezus w ciemnicy.
"... Na współczującego czekałem, ale go nie było, i na pocieszających, lecz ich nie znalazłem" (Ps 68, 21)

Godz. 5.00 Jezus pragnie cierpieć.
"Chrzest mam przyjąć i jakiej doznaję udręki, aż się to stanie" (Łk 12, 50)

Godz. 6.00 Jezus przed namiestnikiem rzymskim.
"Związawszy Go zaprowadzili i wydali w ręce namiestnika <<Poncjusza>> Piłata" (Mt 27, 2)

Przed południem

Godz. 7.00 Pogarda okazana Jezusowi przez Heroda.
"... Wzgardził Nim Herod wraz ze swoja strażą; na pośmiewisko kazał ubrać Go w lśniący płaszcz i odesłał do Piłata" (Łk 23, 11)

Godz. 8.00 Biczowanie.
"Wówczas Piłat wziął Jezusa i kazał Go ubiczować" (J19, 1)

Godz. 9.00 Cierniem koronowanie.
"Uplótłszy wieniec z ciernia włożyli Mu na Głowę, a do prawej ręki dali Mu trzcinę..." (Mt 27, 29)

Godz. 10.00 Żądanie śmierci krzyżowej.
Zawołali: "... Ukrzyżuj! Ukrzyżuj! Ukrzyżuj! ..." (J 19, 6)

Godz. 12.00 Ukrzyżowanie.
"Tam Go ukrzyżowano..." (J 19, 18)

Godz. 13.00 Obecność Maryi przy Synu na drzewie krzyża.
"A obok krzyża Jezusowego stały: Matka Jego ..." (J 19, 25)

Godz. 14.00 Jezus przeżywa stan opuszczenia. 
"... Boże mój, Boże mój, czemuś Mnie opuścił?" (Mt 27, 46)

Godz. 15.00 Jezus umiera.
"... Wykonało się! I skłoniwszy Głowę wyzionął ducha" (J 19, 30)

Godz. 16.00 Ból Matki po śmierci Jezusa.
"Wszyscy, co drogą zdążacie, przyjrzyjcie się, patrzcie, czy jest boleść podobna do tej, co mnie przytłacza" (Lm 1, 12)

Godz. 17.00 Pogrzeb Jezusa.
"Zdjął [Ciało] z krzyża, owinął w płótno i złożył w grobie, wykutym w skale... " (Łk 23, 53)

Godz. 18.00 Powrót Maryi.
"Dokąd odszedł Twój umiłowany, o najpiękniejsza z niewiast? W którą zwrócił się stronę miły Twój..." (PnP 6, 1)

...

z modlitewnika Modlitwa Pokuta Ofiara
Wspólnoty Miłosierdzia Bożego i Niepokalanej przy parafii NMP Matki Zbawiciela w Mikołowie
wydanie II
poprawione i uzupełnione
2010r..

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz