niedziela, 14 grudnia 2014

III. Niedziela Adwentu - Ogromnie się weselę w Panu!


III. Niedziela Adwentu - zwana niedzielą gaudete – „Radujcie się” od pierwszych słów antyfony na wejście dzisiejszej Mszy Świętej, umieszczonej w mszale.

Pan jest blisko! 

Iz 61, 1-2a. 10-11 - Ogromnie się weselę w Panu!
Duch Pański nade mną,
bo Pan mnie namaścił.
Posłał mnie, by głosić dobrą nowinę ubogim,
by opatrywać razy serc złamanych,
by zapowiadać wyzwolenie jeńcom
i więźniom swobodę;
aby obwieszczać rok łaski u Pana.
«Ogromnie się weselę w Panu,
dusza moja raduje się w Bogu moim,
bo mnie przyodział w szaty zbawienia,
okrył mnie płaszczem sprawiedliwości,
jak oblubieńca, który wkłada zawój,
jak oblubienicę strojną w swe klejnoty.
Zaiste, jak ziemia wydaje swe plony,
jak ogród rozplenia swe zasiewy,
tak Pan Bóg sprawi, że się rozpleni sprawiedliwość
i chwalba wobec wszystkich narodów».



Raduje się dusza ma, wielbi Pana swego 
Będę Ci śpiewał z całej siły, 
Sławić Cię będę za Twe dzieła 
Będę Ci śpiewał z całej siły 
Błogosławić będę Twoje Imię 
Jest miłosierny Pan Zastępów  
Moc Jego Ramienia nad Swym ludem 
Pan mój zbawca!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz